Köp- och leveransvillkor

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige, cirka 3-4 dagar.

Leveranssätt

Beställningar skickas med spårbar försändelse hos Postnord direkt till ett ombud.  I avvikande fall där kunden önskar och vikt, frakt eller värde är lågt, kan beställningen skickas med ordinarie porto.
Alla beställningar levereras i sk postpåsar/mailingbags som är tillverkade av 100% återunnet material och är biologiskt nedbrytbara. Som kund meddelas du via sms eller e-post, utifrån den information som lämnats vid tidpunkt för beställningen, när leveransen finns för dig som mottagare att hämta ut hos ditt närmaste ombud. Alex&Dåda Re-design tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten och/eller storleken, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

250 g = 54 kr

500 g = 60 kr

   1  kg = 74 kr

   2 kg = 109 kr

Reklamation

Är det något fel på din vara, kontakta direkt på tel 070 317 54 37 eller via e-post info@alexdadaredesign.se snarast så att jag får möjlighet att hjälpa dig att åtgärda problemet.
Vid reklamation eller felexpedierade varor står Alex&Dåda Re-design för returkostnader, dvs efter kontakt och överenskommelse så skickas en returpåse med färdig fraktsedel att returnera varan i.
Vid byte eller retur, står du som kund för transportrisken. Du som kund ansvarar för att godset inte är skadat innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid medföljande kvitto tills returen är avklarad.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Alex&Dåda Re-design följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se 

Återbetalning

Vid köp via Swish sker återbetalningen i första hand via Handelsbankens utbetalningsservice. Om du betalat med Faktura eller Konto, krediteras beloppet. Om du betalat med kort, betalas beloppet tillbaka till ditt kort.

Skador på brev/paket och ej uthämtade brev/paket

Upptäcker du skador på brevet/paketet skall du omedelbart anmäla detta till ditt postombud och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat brev/paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat brevet/paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till Postnords hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med Postnord inte kan lösas, kontakta Alex&Dåda Re-design.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till Alex&Dåda Re-design, (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering.

Priser

I alla priser ingår moms med 25%.

Rabatterbjudanden

Kan ej kombineras med redan nedsatta varor om ej annat anges.

Beställning

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.